Monday, November 18, 2013

Perempuan Besi



apa dia tadi?

boyfriend lari?
girlfriend cari jantan lain?
member tak bayar hutang?
adik-beradik busuk hati?
kerja banyak due?
bestfriend ada bestfriend baru?
tak dapat pergi starbucks semalam?

ok.
kesian awak.

tapi kan..
kalau perempuan2 besi ini mampu berdiri megah--
macammana kita boleh biar kita rebah?

entahlah.
kadang2 aku rasa kita ni MAIN CAKAP je bosan dengan hidup, malas nak bangkit, penat nak tempuh--
sebab CUBA kau gi klinik pastu doktor cakap kau ada sebulan untuk hidup--

aku jamin--
kau hidup terpaling hidup.

kadang2--
kita ni main cakap je.
sebab kita nak RASA diperlukan--
dan nak DENGAR orang cakap kita ini mereka mahukan.

*sengih geleng kepala*

aku tau.
aku dulu--
macam tu.

ubatnya?
hasbi rabbi jallallah.

dan petua orang tua2--
kawen.
:)                                        

                                                 ----fynn jamal


p/s: hidup kita, kita yang pilih nak jalan mana. 
dan aku tau, selagi aku bernyawa, aku cuma nak bahagia. 
dan bahagia itu, hanya aku yang tau bagaimana rasanyaa..:')

untuk manusia2x yang hanya tau memburukkan orang saja,
mohon jauh dari hidup aku yg serba xkena.
aku xhidup nak puaskan hati sesiapa.
aku xhidup nak hadap apa kau sangka.

apa yang penting,, aku bahagia!
bahagia yang aku saja tau bagaimana rasanyaa.. :')


No comments:

Post a Comment