Friday, November 22, 2013

Ammar

terbaca kisahnyaa ammar.
sebak, respect, kerdil sungguh rasanya diri.
terlalu banyak dosa dalam hati.

bagusnya dia
diusia muda, sudah ada sejarahnyaa
aku yang lagi tua darinyaa
masih keliru mana arah hidup nak tuju

bertuah kedua ibubapanyaa
punya anak terlalu indah pekertinyaa

sungguh, ammar contoh terbaik untuk semua
tambah untuk kita yang masih diusia yang sama
bertapa dia punya matlamat yang nyata
tapi kita?

bukan kita, tapi aku
peringatan yang aku highlightkan untuk diri sendiri
moga dengan kisahnya ammar
akan membuat hati ini lebih mahu menuju yang hakiki

Ya Allah,, bantulah aku, bimbinglah aku
menjadi seorang muslimat sejati

sungguh aku mahu
mahu sangat menjadi
anak yang dapat membahagiakan ibubapaku di akhirat nanti

No comments:

Post a Comment