Thursday, November 7, 2013

berubah

aku dapat rasa sebenarnya
dan aku sudah mula sedar
perubahan diri kau dari hari ke hari
sampai sekarang--4 tahun sudah

kalau dulu, ada saja kata2x manis kau hantar untuk ku baca
kalau dulu, kau sijiwang terbaik saat ulang tahun ikatan kita
kalau dulu, kau org pertama ucap selamat di hari lahir aku
dan kalau dulu, tiap malam ada saja konsert madah cinta kau perdengarkan untuk aku

tapi sekarang??
bukan aku hegeh meminta
cuma aku sudah terbiasa

kau kata, sebelum aku ungkit semuanya
cermin dulu perbuatan apa kulakukan selama hubungan kita
beribu kali maaf sudah aku luahkan
walau sebenarnya aku tau, maaf aku xkan memberi perubahan apa2x
tapi pada aku, kadangkala kau juga lakukan kesilapan yg sama

mengapa perlu dihukum aku sebegini rupa
sayang? tipu andai aku tidak katakan ya.
4tahun itu bukan sekejap masanya
aku tau kau juga rasa
cuma kadangkala aku keliru rasa apa kau ada sebenarnya
kerna kita sudah terlalu lama
maaf andai aku terlalu memikir yang negatif saja
kerna bagi aku itu yang terbaik dari aku kecewa di kemudiannya

sayang, andai ada jodoh antara kita
harapnya nanti kau berubah jadi seperti dulu
sumpah aku rindu

aku tau aku juga ada salahnya
terlalu banyak bukan?
terlalu tebal aku rasa kesal dihati
waktu dulu aku buat kau seperti tak dihargai

dan sekarang...
sampai bila kita harus begini

aku cuba dan cuba
buat seperti tiada apa
aku terima apa saja
asalkan aku dapat buat kau bahagia
kerna jauh disudut hati aku,
kuat mengatakan ada jodoh antara kita
ya, aku cuma seorang wanita
yang susah mahu melepaskan apa yg sudah tersedia
dan mungkin juga kerna aku sudah terbiasa

sayang, aku akan tetap menanti
moga satu hari nanti
kau berubah jadi diri sendiri
seperti yang dulu aku kenali

bimbinglah aku, ajarlah aku, tegurlah aku
andai itu dapat mengubah hubungan kita jadi yang sebaiknya
dan terus berkekalan selamanya.
 

No comments:

Post a Comment